Van Le Puy-en-Velay naar Saint-Jean-Pied-de-Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van dirkluijten - WaarBenJij.nu Van Le Puy-en-Velay naar Saint-Jean-Pied-de-Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van dirkluijten - WaarBenJij.nu

Van Le Puy-en-Velay naar Saint-Jean-Pied-de-Port

Door: Dirk Luijten

Blijf op de hoogte en volg

16 Oktober 2016 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Het is nu zondag 16 oktober 2016, dus ik ben sinds mijn treinreis naar Le Puy-en-Velay nu ruim 4 weken onderweg. Er is in die tijd van alles gebeurd en ik heb heel veel mensen ontmoet en mooie dingen gezien. Ook heb ik nogal wat geluks- en ongeluksmomentjes gehad. Het laatste ongeluksmomentje was bijvoorbeeld afgelopen vrijdag toen ik in Saint-Jean-Pied-de-Port ben aangekomen. Ik was al om 15:00 in de "Refuge Communale" waar ik bed nummer 204 voor EUR 10 per nacht kreeg toegewezen. Mijn bed stond in een zaal waar 10 bedden staan en ik had toen 's middags nog het rijk alleen. Dus lekker eerst uitgebreid douchen. Daarna bleek dat ik mijn backpack bij het verkeerde bed had gezet, dus even wisselen en scchone kleren uit de tas gepakt en aangetrokken en toen.... waar was nu toch wel m'n portemonnee.met ook mijn paspoort..... oei. Ik had bij binnenkomst in de Gite 10 EUR betaald dus hij moest wel n de Gite zijn. Toen ik stond te douchen hoorde ik dat er iemand op de zaal was geweest...... dus 3 keer de backpack omgekeerd en alles weer opnieuw opgevouwen... maar geen portemonnee en ook geen paspoort.. oei... Inmiddels waren er ook wat anderen in de zaal aangekomen.. en het verkeerde bed wat ik eerst had "gebruikt" was al bezet. ... Ineens viel me in dat ik m'n portemonnee met het paspoort misschien wel onder het kussen op het verkeerde bed had gelegd...... en zo waar dat was het geval...... dus ik was heeeeeeeel blij want ik had al bedacht dat degene die op de zaal was geweest tijdens mijn douchen eea had meegenomen. Een ander (on)geluksmoment was er toen ik bij de pauze tussen de middag buiten op een terras - heel mooi weer - bemerkte dat ik mijn iPhone kwijt was. Ik had hem echt niet meer. Gelukkig hadden ze bij die bar WiFi en ik heb m'n MacBook Air gepakt en via de iCloud.com heb ik kunnen zien dat ik m'n iPhone in Estaing had laten liggen. Ik herinnerde me dat ik daar 's morgens bij de bakker nog een flink brood had gekocht. De mevrouw van de bar was zo vriendelijk om naar de bakker te bellen en het bleek dat m'n iPhone daar nog was. dus..... zo'n 3,5 uur heen- en dan weerteruglopen. Het was niet anders....maar .... wel eerst een gite opgezocht, daar m'n backpack achtergelaten en de mevrouw van de gite was zo vriendelijk om mij een stuk ..tot waar de weg was opgebroken richting Estaing te brengen. Die avond schoof ik om 19:30 in de Gite aan bij een heerlijke 4 gangen diner met m'n iPhone
Al met al heb ik in die ruim 4 weken tot nu toe bijna altijd heel mooi weer tot goed wandelweer gehad. Afgelopen vrijdag jl. 2 uur in de motregen gelopen, en nog wel eens een andere dag maar ik heb mijn regenjas eigenlijk vrijwel nooit aangehad en ben flink gebruind.
Gisteren heb ik mijn backpack gewogen en ik loop al 4 weken met bijna 14 kg te zeulen..... dus gisteren heb ik 2,5 kg ballast met een postpakket terug gestuurd naar Nederland. Dat zal de komende tijd voor flink wat verlichting zorgen. Maandag a.s. ga ik de pas (Col de Lepoeder (1437m)) over en daarna volgen een groot aantal dagen met weinig stijgen en dalen. Ik zal proberen om bij dit verslag een groot aantal foto's te koppelen want ik heb bij deze gite een goede Wifi verbinding. Hartelijke groeten van Dick Luijten

  • 16 Oktober 2016 - 13:21

    Arthur Wouters:

    Hoi Dick,

    Wat een verhalen weer! Leuk al die bekende plaatsen Estaing (Vallery Giscard d'Estaing komt hier vandaan) kennen we goed. Ook daar nog eens naar huizen gezocht. Je gaat nu dus Spanje in. In de Dordogne hebben we inderdaad ook goed weer gehad en dat blijft de komende tijd ook goed. Wij waren vorige week even in Spanje en daar werd het weer wel veel minder. Daar heb jij dus geen last van gehad.
    Gaat het lopen verder goed? Geen pijntjes?
    We wensen je een goede reis, met i-phone, portemonaie, laptop en je verder bagage.

    Arthur en Corine

  • 17 Oktober 2016 - 16:22

    Aad:

    Succes op je reis door Spanje. Leuk om te horen dat het goed met je gaat. Foto's heb je nog niet kunnen plaatsen??

    Groeten
    Aad

  • 18 Oktober 2016 - 21:40

    Josee Völlmecke:

    goed van je te horen,Dick en wat ben je al een eind op weg je hebt er flink de pas ingezet.
    Ik kijk al uit naar je verdere berichten.Wat heb je al met al geluk gehad ,dat je spullen weer terecht gekomen zijn. Een succesvolle camino verder.Liefs Hans en Josee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Maart 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 3991

Voorgaande reizen:

05 Maart 2015 - 17 November 2016

Voettocht van Alphen aan den Rijn naar Santiago

Landen bezocht: